tirsdag 3. november 2009

Uke 5 - Google-tjenester

Så er oppgavene for uke 5 i boks.

Jeg har laget en personlig side med faner. (Aviser, Underholdning, Været og Kallender)

I kallenderen har jeg lagt inn flere aktiviteter.

Neppe en side jeg kommer til å benytte mye, men med tiden er det jo mulig å utforske mulighetene mer når jeg nå kjenner til Google sidene.



Google kart


Det å finne reiserute fra hjemmstedet til en bestemt adresse var enkelt.


La inn egen adresse, deretter bestemmelses stedet, fikk da opp både kart og veibeskrivelse med beregnet tid.


Dette er en helt grei tjeneste, hvor jeg kan legge inn flere reiseruter/kart.


Denne tjenesten er lik den som ligger på "gule sider", som jeg bruke flittig i 2008 for å finne avstander mellom ulike reisemål på vår tur i Nord-Norge.

Jeg fikk kopiert kartet ved bruk av embed, men da jeg gjorde en feil ble det liggende på egen side.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar